Fotografování interiérů

S interiérovou fotografií se nejčastěji setkáváme v souvislosti s ubytováním, následně pak s provozovateli nejrůznějších služeb, Wellness, Fitness, salóny všeho druhu, ale může jít i o fotografii interiérů firmy, výroby, nebo provozovny. Pojďme se tedy věnovat nejrozšířenější interiérové fotografii.

Fotografování interiérů

Při prezentaci hotelu či jiného ubytovacího zařízení jsou bezpochyby základem kvalitní fotografie interiérů. Možnost přesvědčit se na vlastní oči je pro zákazníka snad ještě důležitější než slovní popis, i kdyby byl sebevíc poutavý. Vizuální vnímání obecně totiž hraje v životě člověka velmi významnou roli. Využijme tedy těchto skutečností při prezentaci našich služeb.

Jestliže není fotografie příjemná a interiér lákavý na první pohled, potenciálního zákazníka prostě nezaujme. K nabídce už se nevrátí, i kdyby byla jinak sebelepší. Každý se chce na svém pobytu cítit především dobře, tak ho přesvědčme už při jeho prvním pohledu, že komfort, příjemné prostředí a kvalitu mu můžeme poskytnout právě my.

Nebojme se být nároční. Fotografie dotváří úroveň webové stránky či katalogu, je vizitkou nás a námi nabízených služeb. Když propagujeme naše služby, nespokojujme se s amatérskou fotografií. Ke skvělému představení naší nabídky je namístě využít dovedností opravdového odborníka, který výborně ovládá složitou práci, jíž fotografování interiérů je, a to včetně technicky náročného zpracování. Dokonalou práci tedy může odvést jen specialista. Na cestě k přesvědčení zákazníků o tom, že právě naše služba je nejlepší, že právě my jsme specialisté v naší oblasti ? v provozování hotelového zařízení ? je tedy klíčovým využití služby jiných odborníků. Takto vynaložené úsilí se nám rozhodně vrátí.

Jak ale vybrat toho správného fotografa? Nabídek na internetovém trhu v současné době není málo. Ne každý, kdo se na webu prezentuje, je ovšem výborný specialista vhodný právě pro nás. Mnohé napoví profesionální přístup, technické zázemí a kvalitní prezentace, nejdůležitější by se pak měla stát zejména zkušenost s fotografováním interiérů, respektive ukázky fotografových prací. Při pohledu na ně si můžeme položit otázku, jestli bychom i my coby případní hosté ubytovacího zařízení byli fotografií pozitivně zaujati natolik, že bychom se na daném místě rádi ubytovali. Snad každý má tu zkušenost, že fotografie dokáže nejen zaujmout, ale i přímo okouzlit. Hoteliér, který skutečně usiluje o úspěch ve své branži, se nemusí spokojit s málem!

Fotograf – odborník se dovede úspěšně poprat i s úskalími, které přinášejí nedostatek světla, kontrasty, členitost foceného interiéru, práce s celkem i detaily. Nepracuje však jen technicky kvalitně, ale dovede zapojit do své práce i psychologii: dobře ví, že nejlépe prodává interiérová fotografie, která na člověka zapůsobí. Je si vědom toho, že cílem je zaujmout, oslnit, okouzlit – ne však za každou cenu. Vzbuzení dojmu harmonie prostoru zde má přednost před pouze efektními či prvoplánově „uměleckými“ záběry. Profesionální fotografie využívá také nové trendy ve fotografování, ale přizpůsobuje je požadovanému účelu, a dobrý profesionální fotograf to ví. Věnuje se zadavateli individuálně a dokáže fotografii prodchnout příjemnou atmosférou daného interiéru tak, aby ji vycítil i budoucí zákazník hotelu. Není to tedy jen zdatný technický pracovník, ale i profesionál se schopností vcítit se jak do atmosféry místa, tak do očekávání zájemce o ubytování.

Výsledkem této práce je perfektní, profesionální fotografie, která dokonale využívá všech možností, jak efektivně zapůsobit na vnímatele.

Svěřit obrazovou prezentaci interiérů ubytovacího zařízení je základní krok, který může pomoci získat nemalé množství zákazníků a hostů. Mnohdy si ani neuvědomujeme, jakou roli při našem rozhodování hraje vizuální vnímání. Vyjít vstříc vyvolání toho správného rozhodnutí v potenciálním zákazníkovi můžeme spoluprací s kvalitním a zkušeným fotografem. Využití služeb profesionálního fotografa je zkrátka chytrým tahem, díky kterému můžeme být před konkurencí o krok napřed. Je velmi pravděpodobné a praxí ověřené, že výsledky na sebe nenechají dlouho čekat.

Nově Google nabízí firmám (hotelům, restauracím, prodejnám, muzeím, servisům, kadeřnictvím …) zápis v mapách technologií Street View. Další informace najdete na stránkách tomuto tématu věnovaným – http://fotografiefirem.lubu.cz/.