Produktová fotografie

Produktová fotografie je jednou z nejdůležitější součástí reklamní fotografie. Účelem reklamní fotografie je propagovat daný produkt či službu, zaujmout potenciálního zákazníka a přispět ke zvýšení prodeje produktu a využívání dané služby. V dnešní době je konkurence větší a silnější než kdy dříve. Žijeme ve světě, kde si zákazník může vybírat z nepřeberného množství produktů.

O úspěchu či neúspěchu našeho produktu často rozhoduje již první dojem.

Je proto velice důležité zdůraznit své kvality dokonalým grafickým designem firemní prezentace a tím se automaticky zařadit mezi nejlepší kandidáty.

Produktová fotografie šperků Odvárka Bijoux

Grafika je mocným nástrojem nejen v produktové fotografii. Dobrá produktová fotografie zaujme zákazníka, zvýrazní přednosti výrobku, navodí příjemné prostředí a přispívá ke zlepšení image nejen vašich výrobků či služeb, ale i celé firmy.

Ne nadarmo se říká, že obal prodává. V dnešní době rozvoje nakupování po internetu je fotografie často to jediné, co zákazník vidí a na rozhodování o koupi má produktová fotografie značný vliv. Produktová fotografie není ovšem důležitá pouze v e-shopech. Kvalitní produktová fotografie by měla být automatickým nástrojem pro efektivní prezentaci výrobku v elektronické i papírové podobě – na firemních stránkách, v katalogu, ve firemním bulletinu apod. Vzhledem ke zmíněné důležitosti prvního dojmu je logické, že nafocení produktových fotografií bychom vždy měli svěřit do rukou odborníků. Profesionální fotograf ví, jak na to. Zkušený fotograf se zaměří na podstatné rysy výrobku, umí správně nastavit osvětlení a naaranžovat celou fotku tak, aby vyvolávala pozitivní a příjemné pocity. Po nafocení fotograf fotku upraví a vyladí k dokonalosti, tak aby zákazníka zaujala a přesvědčila ke koupi výrobku.

5 důvodů, proč je důležité mít kvalitní produktovou fotografii:

  • 1) kvalitní fotka Vás odliší od konkurence
  • 2) kvalitní fotografie znamená méně vrácených produktů v e-shopech
  • 3) reklamní / produktová fotografie je důležitých faktorem při rozhodování zákazníka o koupi výrobku / o využití služby
  • 4) kvalitní fotografie napomáhá k lepšímu image Vaší společnosti
  • 5) vynaložené náklady se Vám několikanásobně vrátí

Jak vybrat správného fotografa?

Již jsme si vysvětlili, že správné a kvalitní produktové fotografie není schopný nafotit jen tak nějaký laik. Jak ale vybrat správného fotografa? Na internetu je jich nepřeberné množství. Je nutné si o fotografovi zjistit co nejvíce informací. Důležité je zaměřit se na počet let praxe, reference a portfolio fotografií. Dle mých zkušeností existuje přímá úměra mezi kvalitou fotografií a délkou praxe. Dále doporučuji pročíst co nejvíce referencí. Nejen ty pozitivní, ale pozornost věnovat i negativním recenzím, abyste se vyvarovali případných zklamání a nedorozumění. Pokud fotograf na svých webových stránkách nemá žádné reference, není to dobrá vizitka. Fotograf by měl své práci věřit a neměl by se bát zveřejnit reakce zákazníků, byť nemusí být vždy pouze pozitivní. Dále je velice důležité nezapomenout na portfolio fotografií. Každý fotograf má svůj styl a svůj osobitý způsob focení. Vyberte si takového, který vyhovuje Vám a zejména vašim výrobkům.

V neposlední řadě o výběru fotografa rozhoduje také cena. Je dobré vždy s konkrétní zakázkou kontaktovat více fotografů, abyste měli představu o ceně i o zpracování a mohli si zvolit toho fotografa, který nejvíce vyhovuje Vašim požadavkům.

Doporučuji na produktových fotografiích nešetřit. Jak již bylo zmíněno, vynaložené náklady se Vám mnohonásobně vrátí a konkurence bude tiše závidět. Jak kdysi řekl Henry Ford: „kdybych měl poslední dolar, investoval bych jej do reklamy.“